S A R A H C H R I S T
H A R F E |
C D
Vertical Divider
|
I´m excited to announce my brand new CD entitled „Un Bal“ which has been a longstanding wish of mine and which finally came to fruition during the covid lockdown. The CD features dance, dance being a central theme in music. The choice of repertoire reflects the infinite tonal possibilities of the harp and includes original harp repertoire as well my adaptations of well know repertoire such as Chopin Waltzes, a Bach Partita and my very own (and first ever) adaptation and premiere performance of the much–loved „Un Bal“ from the "Symphonie Fantastique" of Hector Berlioz.
You can purchase the CD for 17€ (shipping included for Germany) by emailing me info@sarah-christ.de if you are interested!
Please let me know if you would like it signed or any message inside it… :-)
You can purchase the CD for 17€ (shipping included for Germany) by emailing me info@sarah-christ.de if you are interested!
Please let me know if you would like it signed or any message inside it… :-)
N E W R E L E A S E
October 2021 E V O L U T I O N OF L O V E
Video - October 2021 M A K I N G OF
|
Vertical Divider
FERENC FARKAS (1905-2000)
Danses hongroises du 17ème siècle (11:36) CLAUDE DEBUSSY (1862-1918) arr. Lily Laskine (1893-1988)
Valse romantique, L71 (4:18) HECTOR BERLIOZ (1803-1869) arr. Sarah Christ (*1980)
Symphonie fantastique op 14a (6:54) JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Partita Nr. 1 B-Dur BWV 825 (20:28) MANUEL DE FALLA (1876-1946) arr. Marcel Grandjany (1891-1975)
Spanischer Tanz Nr. 1. a-Moll aus 'La Vida Breve' (3:59) FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849)
Walzer Nr. 10 h-Moll op. 69 Nr. 2 (4:08) Walzer Nr. 6 Des-Dur op. 64 Nr. 1 (2:19)
Walzer Nr. 19 a-Moll KK IVb Nr. 11 (2:34)
ÁSTOR PIAZZOLLA (1921-1992) arr. Maria Luisa Rayan-Forero (17:07)
|
Vertical Divider
Mit der Harfe auf dem Ball
Rundum das Thema ‘Ball’ dreht sich eine neue Audite-Produktion mit der Harfenistin Sarah Christ. Sie spielt größtenteils Bearbeitungen von Musikstücken von Debussy, Berlioz, Bach, de Falla, Chopin, Farkas und Piazzolla. Das gibt Raum für ruhige oder auch virtuose Musik, für sanften Schwung und wirbelnde Klänge, für Melancholie und Vitalität. Sarah Christ spielt mit ausgeprägter Stil- und Geschmackssicherheit und sehr musikalisch. |
2 |
|
JOHANNES SNOER (1868 – 1936) Ersteinspielung
Paraphrase aus „Rheingold“ von R. WAGNER |
3 |
|
ROBERT CHARLES NICOALS BOCHSA (1789 – 1856)
Fantasia sull‘aria „Non so piú cosa son, cosa faccio“ dalle „Nozze di Figaro“di W.A. MOZART |
4 |
|
ALBERT ZABEL (1834 – 1910)
Fantasie sur les motifs de l‘opera „Faust“ de C. GOUNOT |
5 |
|
MARCEL GRANJANY (1891 – 1975)
Cadenza über „Lucia di Lammermoor“ von G. DONIZETTI |
6 |
|
CHARLES OBERTHÜR (1819 – 1895) Ersteinspielung
Fantasie über „Hänsel & Gretel“ von E. HUMPERDINCK |
7 |
|
ELENA ZANIBONI (geb. 1939) Ersteinspielung
Elaborazione per arpa sulla „Tosca“ di G. PUCCINI |